Asertywność i obrona przed manipulacjami

Szkolenie 1-dniowe: Cena: 1500 zł

Szkolenie 2-dniowe: Cena: 2800 zł

Szkolenie indywidualne: cena do ustalenia indywidualnie

 

Terminy najbliższych szkoleń ONLINE:

  • STYCZEŃ: 19.01.2024, 20-21.01.2024 lub 19-20.01.2024 w zależności od zgłoszeń
  • LUTY: 16.02.2024, 17-18.02.2024 lub 16-17.02.2024 w zależności od zgłoszeń
  • MARZEC: 15.03.2024, 16.03.2024 lub 15-16.03.2024 w zależności od zgłoszeń
  • KWIECIEŃ: 05.04.2024, 06-07.04.2024 lub 05-06.04.2024 w zależności od zgłoszeń
  • MAJ: 17.05.2024, 18-19.05.2024 lub 17-18.05.2024 w zależności od zgłoszeń
  • CZERWIEC: 21.06.2024, 22-23.06.2024 lub 21-22.06.2024 w zależności od zgłoszeń

 

Terminy najbliższych szkoleń: stacjonarnie - skontaktuj się ze mną!

 

 

Wyobraź sobie, że masz łatwość mówienia tego co myślisz, zachowując własne granice, nie obrażając innych i jednocześnie zjednując sobie przychylność ludzi.

 

Celem szkolenia jest nauka asertywnych zachowań w komunikacji z innymi, poprzez warsztaty i ćwiczenia praktyczne. Podczas warsztatów uczestnicy nauczą się rozróżniaćzachowania asertywne od zachowańagresywnych czyuległych.Zdobędą umiejętność pełnego wyrażania siebie w kontakcie z inną osobą, np. podczas pracy w zespole, czy z przełożonym oraz nauczą się jak zmienić negatywny monolog w swojej głowie na myślenie sprzyjające asertywności.Otrzymają również przydatne narzędzie komunikacji w drodze do sukcesu w pracy oraz życiu osobistym.Nauczą się jak akceptować własne uczucia, postawę, życzenia, opinię i prawo oraz umiejętność ich wyrażenia w sposób bezpośredni, uczciwy i stanowczy wobec drugiej osoby, przy jednoczesnym respektowaniu uczuć, postaw, życzeń, opinii i praw rozmówcy.

Podczas szkolenia nauczysz się:
  • Stawiać granice i być sobą w zgodzie, nawet w trudnych rozmowach tj. z przełożonym, w spotkaniach zespołowych, spotkaniach kadry kierowniczej, czy rodzicami.
  • W jaki sposób egzekwować od współpracowników wykonywania zadań albo ich zobowiązania, a jednocześnie być komunikatywnym i zrozumiałym we współpracy z innymi ludźmi, czy to w życiu prywatnym, jak i zawodowym, np. realizowania potrzeb, oczekiwań, czy poleceń w stosunku do współpracowników.
  • Nauczysz się dbać o swoje własne granice gwarantujące Tobie bezpieczeństwo i komfort pracy, w sytuacjach zaskakujących, prowadzących do konfliktu, zaburzających codzienne funkcjonowanie.
  • Nauczysz się rozpoznawać działające mechanizmy manipulacyjne oraz mechanizmy obronne, które pozwolą Tobie być partnerem równorzędnym w rozmowie, zamiast ofiarą. 
Efekty szkolenia po zakończeniu szkolenia:

1. w zakresie WIEDZY uczestnik:

  • znatechniki asertywnej obrony oraz asertywnej komunikacji.
  • wiejak utrzymać zarówno w życiu codziennym, zawodowym jak i prywatnym równowagę, pomiędzy zachowaniem własnych granic, a nie pozwoleniem na przekraczanie ichprzez innych.
  • opanowałdzięki warsztatom i ćwiczeniom praktycznym powyżej wymienione techniki, aby być w zgodzie ze sobą, nie krzywdząc innych.

 

2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI uczestnik:

  • wykonujesamodzielnie ćwiczenia ułatwiające mu komunikację asertywną w życiu codziennym, wypracowane w trakcie warsztatów.
  • dobieraodpowiednio dopasowanetechniki, jak reagować w sytuacjach zaskakujących i konfliktowych, np. podczas rozmowy z przełożonym lub współpracownikiem oraz w jaki sposób bronić się przed manipulacją z drugiej strony.
  • analizujewykorzystanie poznanych technik podczas warsztatów, aby nie czuć się uległymczy agresywnym, lecz asertywnym i tak być odbieranym przez innych.
Ramowy program szkolenia

SZKOLENIE 1-dniowe

SZKOLENIE 2-dniowe

BLOK I:

 

A – jak Asertywność:

  • Czym jest asertywność i zachowania asertywne - czy Ty jesteś asertywny?
  • Skąd się wzięła Asertywność - cecha charakteru czy wyuczona umiejętność? 

 

Zachowania Nieasertywne i manipulacyjne - ich przyczyny i konsekwencje:

  • Czym jest jak Agresja - jak mówić „NIE”, żeby być asertywnym, a nie agresywnym?
  • Czym jest Uległość - jak mówić „TAK”, żeby być asertywnym, a nie uległym?
  • Czym jest Manipulacja - poznaj działania manipulacyjne na przykładach.
  • Postawa asertywna, uległa, agresywna czy manipulacyjna - sprawdźmy, jaka dominuje u Ciebie (wypełnij test)?
  • Kim jest Manipulator – poznaj jego charakterystyczne cechy osobowości?
  • 10 rzeczy, które powie ci manipulator, żeby zbić ci ę z tropu?

Pierwszy krok do Asertywności i obroną przed manipulacjami – techniki asertywności oraz wspierające strategie myślowe?

  • Podstawowe techniki asertywności i obrony przed manipulacjami – ucz się razem z nami! – ćwiczenia praktyczne.

 

 

Podsumowanie szkolenia.

BLOK I:

 

A – jak Asertywność:

  • Czym jest asertywność - czy Ty jesteś asertywny?
  • Asertywność a Zachowania Asertywne –na czym polega różnica?
  • Skąd się wzięła Asertywność - cecha charakteru czy wyuczona umiejętność? 
  • Dlaczego zachowujemy się asertywnie oraz jak rozpoznać u nas brak asertywności?

 

Zachowania Nieasertywne - ich przyczyny i konsekwencje:

  • Czym jest Nieasertywność?
  • Czy wiesz jaka jest różnica pomiędzy asertywnym, agresywnym, uległym a manipulującym (A-Ag-U-M)? 

 

Ag - jak Agresja:

  • Agresja rodzi agresję - zachowania agresywne, przyczyny, skutki, leczenie?
  • Czy krzyk jest agresją - jak reagować, gdy ktoś na nas krzyczy i jak uspokoić agresywną osobę?
  •  Jak mówić „NIE”, żeby być asertywnym, a nie agresywnym?

 

U - jak Uległość:

  • O czym świadczy Uległość – definicja, przyczyny i jej skutki?
  • Dlaczego obieramy postawę uległą (bierną) - komunikacja z ciała? 
  • Jak mówić „TAK”, żeby być asertywnym, a nie uległym?

 

M – jak Manipulacja:

  • Czym jest Manipulacja – gdzie może występować, jak działa manipulant?
  • Manipulacja a Perswazja – na czym polega różnica?
  • Poznaj działania manipulacyjne – przykłady manipulacji.
  • Kim jest Manipulator – poznaj jego charakterystyczne cechy osobowości?
  • 10 rzeczy, które powie ci manipulator, żeby zbić ci ę z tropu?
  • Manipulacja emocjonalna w związku – czym jest i jak sobie z nią radzić?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo, że staniesz się ofiarą manipulacji – ćwiczenie praktyczne!
  • Postawa asertywna, uległa, agresywna czy manipulacyjna - sprawdźmy, jaka dominuje u Ciebie (wypełnij test)?

 

BLOK II:

Pierwszy krok do Asertywności i obroną przed manipulacjami – techniki asertywności oraz wspierające strategie myślowe?

 

Jak radzić sobie z brakiem asertywności – jak być asertywnym w pracy?

  • Struktura komunikacji asertywnej - 5 praw asertywności wg. H. Fensterheim.
  • Jak odwrócić nieasertywny monolog wewnętrzny w kierunku własnej asertywności – kontra wspierające strategie myślowe?

Metody manipulacji – 5 technik wywierania wpływu na ludzi.

  • Podstawowe techniki asertywności i obrony przed manipulacjami – ucz się razem z nami! – ćwiczenia praktyczne.

 

 

Podsumowanie szkolenia.

 

NIE CZEKAJ, ZAINWESTUJ W SIEBIE, DAJ SOBIE SZANSĘ NA ZMIANĘ

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ NA SZKOLENIE:

Img 1Img 2

Zadzwoń:

+48 695 149 124

E-mail:

kontakt@pracowniadobregorozwoju.pl

Pełny kontakt